Om Ravnshøj Skole

Velkommen til Ravnshøj Skole

Ravnshøj Skole er en oplandsskole som blev taget i brug i 1964. Vi dækker naturligt lokalområderne Kvissel, Skærum, Åsted og Ravnshøj og er en naturlig medspiller i disse lokalsamfund. Der er fine busforbindelser fra skolen til alle disse lokalsamfund samt til Frederikshavn by.

Mellem 165 - 170 elever fordelt på 0-9. årgang har deres daglige gang på skolen, som i alt har 15 lærere/pædagoger til at varetage undervisningen/SFO. I indeværende skoleår er der én klasse på hver årgang. Der er samlæsning på 2.-3. årgang og på 4.-5. årgang.

Skole, SFO, børnehaven ”Troldehøj” og vuggestuen holder til i samme bygninger. Der er således et tæt samarbejde mellem børnehave og skole/SFO, hvilket medvirker til en god og tryg skolestart for de yngste. I SFO’en møder børnene kun voksne, som de også møder i skolen, idet disse pædagoger er ansat i såvel skole som SFO. Vore medarbejderne udarbejder ugentlige aktivitetsplaner, så forældrene også kan følge med i aktiviteterne i vores SFO.

Vi har brobygning for vore udskolingselever for at på bedst mulig vis at klæde eleverne på til deres videre uddannelsesforløb herunder valg af ungdomsuddannelse.

Skolen (og børnehaven) har gennemgået en meget stor modernisering og fremstår i dag som en moderne skole med tidssvarende lokaler og inventar, herunder den nyeste teknologi og digitale værktøjer. På udearealerne findes der en særdeles spændende legeplads, play-alive-bane, kunstgræsfodboldbane, skolegård, sportsplads og et lukket gårdhavemiljø, som er målrettet udeundervisning og hygge-/ungemiljø for de ældste elever. Der findes desuden to lukkede gårdhaver for de yngre elever.

I udskolingen deltager vi hvert år i uge 39 i årets Naturfagsfestival, som afsluttes med et åbent hus arrangement for alle elever på skolen, forældre og byens borgere.

På Ravnshøj Skole ser vi trivsel og faglighed som hinandens forudsætninger.